Veel gestelde vragen over Windows 7

Plaats reactie
ertugrul
Site Admin
Berichten: 5
Lid geworden op: 11-03-2014 10:58

Veel gestelde vragen over Windows 7

Bericht door ertugrul » 09-04-2014 08:48

Hoe kan ik zien of op mijn computer een 32-bits of een 64-bits versie van Windows is geïnstalleerd?

Ga als volgt te werk om na te gaan of op uw computer een 32-bits of een 64-bits versie van Windows in Windows 7 of Windows Vista wordt uitgevoerd:

Open Systeem door te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start, met de rechtermuisknop te klikken op Computer en vervolgens te klikken op Eigenschappen.

Bij Systeem kunt u het systeemtype weergeven.
-----------------------------------------------------------------------------------------

Welke versie van Windows 7 moet ik installeren: de 32-bits versie of de 64-bits versie?

Voor het installeren van een 64-bits-versie van Windows 7 hebt u een CPU nodig waarop een 64-bits versie van Windows kan worden uitgevoerd. De voordelen van het gebruik van een 64-bits besturingssysteem zijn het duidelijkst wanneer u een grote hoeveelheid RAM-geheugen (Random Access Memory) op uw computer hebt geïnstalleerd, meestal 4 GB RAM of meer. Omdat een 64-bits besturingssysteem grote hoeveelheden geheugen efficiënter kan verwerken dan een 32-bits besturingssysteem, kan in dergelijke gevallen de reactietijd van een 64-bits systeem korter zijn wanneer verschillende programma's tegelijkertijd worden uitgevoerd en er regelmatig tussen deze programma's wordt geschakeld.

Plaats reactie